K
AAA
A   AA   AA   K
BIP.gov.pl
BIP Gminy Malczyce
BIP Gminy Malczyce
BIP.gov.pl
    Ta strona została usunięta dnia: 28.07.2015, z powodu:
    błąd

    Charakterystyka referatu

    REFERAT FINANSÓW I BUDŻETU

      I. Do zadań Referatu należy prowadzenie spraw związanych z planowaniem budżetu, kontrolą finansową jednostek i zakładów budżetowych, jak również związanych z wymierzaniem i pobieraniem podatków i opłat, a w szczególności:

    1. wymiar, ewidencja podatku i opłat lokalnych,
    2. pobór i egzekwowanie należności z tytułu podatków i opłat lokalnych,
    3. przygotowanie projektów decyzji w zakresie odraczanie terminów płatności, rozkładanie na raty i umarzanie zaległości z tytułu zobowiązań podatkowych,
    4. wydawanie zaświadczeń o uzyskiwanych dochodach z prowadzenia gospodarstw rolnych do KRUS, ZUS, GOPS oraz innych instytucji na prośbę petenta,
    5. wydawanie zaświadczeń na bony paliwowe,
    6. windykacja należności z tytułu wieczystego użytkowania, zarządu, użytkowania i dzierżawy terenów oraz należności z tytułu sprzedaży nieruchomości,
    7. prowadzenie rachunkowości w zakresie wykonania budżetu gminy:
    1.  

       

       

       

      1. ewidencja należności podatkowych, opłat i innych dochodów (opłata skarbowa, dowody osobiste, odsetki),
      2. ewidencja wydatków budżetowych.

     

    1. koordynowanie prac związanych z planowaniem i opracowaniem projektu budżetu gminy: przygotowanie projektu zmian w budżecie,
    2. opracowywanie zbiorczych planów finansowania inwestycji,
    3. opracowywanie zbiorczych planów w zakresie wydatków budżetowych,
    4. współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi gminy oraz urzędami skarbowymi w celu zapewnienia sprawnego wykonania budżetu
    5. opracowywanie i opiniowanie projektów uchwał Rady oraz zarządzeń Wójta powodujących skutki finansowe,
    6. gospodarowanie funduszem płac, księgowanie i rozliczanie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
    7. obsługa kasowa urzędu,
    8. obsługa finansowa zadań wynikających z układu wykonawczego budżetu,
    9. gospodarowanie stanami kont bankowych,
    10. sporządzanie miesięcznych sprawozdań z wykonani budżetu w pełnym zakresie szczegółowości lub w zakresie umożliwiającym bieżącą ocenę sytuacji finansowej Gminy oraz przedstawienie Wójtowi stosownych wniosków,
    11. przygotowanie stosownych informacji dotyczących wykonania i zmian budżetu oraz przekazanie ich do Regionalnej Izby Obrachunkowej,
    12. nadzorowanie prawidłowości opracowywania i zatwierdzania planów finansowych jednostek i zakładów budżetowych,
    13. analizowanie sprawozdań jednostek organizacyjnych gminy z wykonania budżetu pod względem formalno – prawnym i przestrzeganie dyscypliny budżetowej,
    14. kontrola jednostek podległych pod względem finansowo – księgowym,
    15. prowadzenie centralnego rejestru umów,
    16. kompletowanie dokumentów rozliczonych dotacji, zatwierdzonych przez referaty merytorycznie,
    17. prowadzenie rejestrów sprzedaży towarów i usług, deklaracji podatkowych VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami,
    18. monitorowanie i kontrola realizacji finansowej planu inwestycyjnego, zgodnie z zatwierdzonym budżetem na dany rok, na podstawie załącznika z wykonania wydatków inwestycyjnych i przedkładanie Skarbnikowi,
    19. współpraca z Urzędem Statystycznym, Urzędem Skarbowym i wszystkimi referatami merytorycznymi Urzędu oraz RIO,
     
    ⇑ do góry strony ⇑
    Opublikował: Renata Ciszewska
    Publikacja dnia: 28.07.2015
    Podpisał:
    Dokument z dnia: 28.07.2015
    Dokument oglądany razy: 619
Gmina Malczyce NIP: 9131501629