- wymiar, ewidencja podatku i opłat lokalnych,
- pobór i egzekwowanie należności z tytułu podatków i opłat lokalnych,
- przygotowanie projektów decyzji w zakresie odraczanie terminów płatności, rozkładanie na raty i umarzanie zaległości z tytułu zobowiązań podatkowych,
- wydawanie zaświadczeń o uzyskiwanych dochodach z prowadzenia gospodarstw rolnych do KRUS, ZUS, GOPS oraz innych instytucji na prośbę petenta,
- wydawanie zaświadczeń na bony paliwowe,
- windykacja należności z tytułu wieczystego użytkowania, zarządu, użytkowania i dzierżawy terenów oraz należności z tytułu sprzedaży nieruchomości,
- prowadzenie rachunkowości w zakresie wykonania budżetu gminy:
-
- ewidencja należności podatkowych, opłat i innych dochodów (opłata skarbowa, dowody osobiste, odsetki),
- ewidencja wydatków budżetowych.
- koordynowanie prac związanych z planowaniem i opracowaniem projektu budżetu gminy: przygotowanie projektu zmian w budżecie,
- opracowywanie zbiorczych planów finansowania inwestycji,
- opracowywanie zbiorczych planów w zakresie wydatków budżetowych,
- współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi gminy oraz urzędami skarbowymi w celu zapewnienia sprawnego wykonania budżetu
- opracowywanie i opiniowanie projektów uchwał Rady oraz zarządzeń Wójta powodujących skutki finansowe,
- gospodarowanie funduszem płac, księgowanie i rozliczanie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
- obsługa kasowa urzędu,
- obsługa finansowa zadań wynikających z układu wykonawczego budżetu,
- gospodarowanie stanami kont bankowych,
- sporządzanie miesięcznych sprawozdań z wykonani budżetu w pełnym zakresie szczegółowości lub w zakresie umożliwiającym bieżącą ocenę sytuacji finansowej Gminy oraz przedstawienie Wójtowi stosownych wniosków,
- przygotowanie stosownych informacji dotyczących wykonania i zmian budżetu oraz przekazanie ich do Regionalnej Izby Obrachunkowej,
- nadzorowanie prawidłowości opracowywania i zatwierdzania planów finansowych jednostek i zakładów budżetowych,
- analizowanie sprawozdań jednostek organizacyjnych gminy z wykonania budżetu pod względem formalno – prawnym i przestrzeganie dyscypliny budżetowej,
- kontrola jednostek podległych pod względem finansowo – księgowym,
- prowadzenie centralnego rejestru umów,
- kompletowanie dokumentów rozliczonych dotacji, zatwierdzonych przez referaty merytorycznie,
- prowadzenie rejestrów sprzedaży towarów i usług, deklaracji podatkowych VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- monitorowanie i kontrola realizacji finansowej planu inwestycyjnego, zgodnie z zatwierdzonym budżetem na dany rok, na podstawie załącznika z wykonania wydatków inwestycyjnych i przedkładanie Skarbnikowi,
- współpraca z Urzędem Statystycznym, Urzędem Skarbowym i wszystkimi referatami merytorycznymi Urzędu oraz RIO,
Ta strona została usunięta dnia: 28.07.2015, z powodu:
błąd
błąd
Charakterystyka referatu
REFERAT FINANSÓW I BUDŻETU |
I. Do zadań Referatu należy prowadzenie spraw związanych z planowaniem budżetu, kontrolą finansową jednostek i zakładów budżetowych, jak również związanych z wymierzaniem i pobieraniem podatków i opłat, a w szczególności:
|
Opublikował: Renata Ciszewska
Publikacja dnia: 28.07.2015
Podpisał:
Publikacja dnia: 28.07.2015
Dokument z dnia: 28.07.2015
Dokument oglądany razy: 547